K 872 Artykuł do budowy menu

K 872

AKG to kolejna firma w grupie HARMAN, która przywiozła na frankfurckie targi PL+S nowy produkt - pod postacią referencyjnych słuchawek K872.

Artykuł do budowy menu

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim. Phasellus fermentum in, dolor. Pellentesque facilisis. Nulla imperdiet sit amet magna. Vestibulum dapibus, mauris nec malesuada fames ac turpis velit, rhoncus eu, luctus et interdum adipiscing wisi. Aliquam erat ac ipsum. Integer aliquam purus. Quisque lorem tortor fringilla sed, vestibulum id, eleifend justo vel bibendum sapien massa ac turpis faucibus orci luctus non, consectetuer lobortis quis, varius in, purus. Integer ultrices posuere cubilia Curae, Nulla ipsum dolor lacus, suscipit adipiscing. Cum sociis natoque penatibus et ultrices volutpat. Nullam wisi ultricies a, gravida vitae, dapibus risus ante sodales lectus blandit eu, tempor diam pede cursus vitae, ultricies eu, faucibus quis, porttitor eros cursus lectus, pellentesque eget, bibendum a, gravida ullamcorper quam. Nullam viverra consectetuer. Quisque cursus et, porttitor risus. Aliquam sem. In hendrerit nulla quam nunc, accumsan congue. Lorem ipsum primis in nibh vel risus. Sed vel lectus. Ut sagittis, ipsum dolor quam.

Pionier audio

Pionier audio, doktor honoris causa Willi Studer
(17 grudnia 1912 – 1 marca 1996)

 

Willi Studer rozpoczął swą karierę przedsiębiorcy w 1948 roku w Zurychu, powołując do życia małą wytwórnię sprzętu elektronicznego. Pierwszymi produktami, montowanymi przez małą grupę trzech pracowników, były specjalistyczne oscyloskopy wysokonapięciowe. Wkrótce potem firma zaczęła się specjalizować w dziedzinie technologii audio. Doświadczenie zdobyte przy adaptowaniu magnetofonów produkcji amerykańskiej do wymagań rynku europejskiego zapewniło Studerowi zdolność do zaprojektowania i podjęcia samodzielnej produkcji tego typu urządzeń, które były lepsze i bardziej niezawodne. Pierwszą zaprojektowaną przez Studera konstrukcją był legendarny dziś 'Dynavox'. Aby poszerzyć  zdolności produkcyjne, w końcu 1950 roku liczba pracowników została zwiększona do 25. W kolejnym roku powstała własna firma handlowa, ELA AG. Dla magnetofonów Studera wybrano nazwę handlową REVOX, zaś Dynavox przyjął nazwę Revox T26. Równolegle Studer rozpoczął prace nad projektem „dużego” magnetofonu z 3-silnikowym napędem, Studer 27, przeznaczonego dla stacji radiowych.

 

Pierwsza okazja przetestowania nowej konstrukcji pojawiła się wcześniej, niż przypuszczano. Na swój charakterystycznie skromny sposób Willi Studer przypomina artykuł  'Market-oriented products - The key to success', który pojawił się w firmowym biuletynie technicznym 'Swiss Sound', w styczniu 1985. Artykuł ten zaczynał się słowami: „W sierpniu 1951 roku miałem możliwość wykorzystania laboratoryjnego prototypu naszego pierwszego magnetofonu studyjnego 027, nagrywając za jego pomocą koncerty odbywające się w ramach festiwalu International Music Festival Lucerne, przy współpracy z Radio Studio Basel. To były godziny pełne napięcia, ponieważ nikt nie wiedział, czy urządzenie będzie działało i wytrzyma cały, długi wieczór koncertów. Na szczęście wszystko poszło dobrze.'

 

Lody zostały więc przełamane i rozpoczęła się burzliwa faza rozwoju. Kolejny magnetofon taśmowy, Revox A36, także został wyposażony w napęd z trzema silnikami. Ku uciesze hobbystów i szokowi konkurentów w 1956 roku pojawił się trójgłowicowy Revox B36. Zdolność do profesjonalnego monitoringu taśmy/źródła sygnału otworzyła drogę na rynek nieprofesjonalny, przy okazji degradując istniejące technologie rejestracji dźwięku do rangi konsumenckiej. Wraz z wprowadzeniem do sprzedaży serii A77, co miało miejsce w 1967 roku, Studer Revox ostatecznie utrwalił swą reputację systemu hi-fi o wysokiej jakości. Dalej nastąpiła długa seria kolejnych pionierskich projektów, takich jak serwosterowanie wałkiem przesuwu z asynchronicznym silnikiem.

Lata 1959 oraz 1960 były dla firmy czasem próby ekonomicznej. W Regensdorf budowano nową siedzibę. Jednocześnie pojawiły się problemy techniczne z konwersją istniejących urządzeń monofonicznych na potrzeby nowego, stereofonicznego magnetofonu D36. Należało sobie poradzić z ogromnymi opóźnieniami w dostawach, a bardzo ważny projekt, Studer C37, zbliżał się do wejścia w fazę produkcyjną. Model ten, który dziś jest tak szeroko znany, pomógł Studerowi jeszcze bardziej umocnić jego pozycję na rynku profesjonalnego sprzętu audio.

Niemalże w tym samym czasie rozbudowana została sieć dystrybucyjna. Dystrybutorem w Anglii została firma F.W.O. Bauch Ltd. z Londynu, zaś w Hiszpanii Telco Electronics S.A. z Madrytu. W tym trudnym okresie nawiązana została także udana współpraca z EMT Wilhelm Franz GmbH, z Wettingen w Szwajcarii, której zadaniem było otwarcie rynków światowych dla profesjonalnych produktów Studera. Dostarczenie magnetofonu Studer J37, wielościeżkowej wersji C37, do 'Abbey Road Studios' w Londynie, na nagrania Beatlesów było dla firmy nowym kamieniem milowym. Wejście na rynki międzynarodowe stało się faktem.

W roku 1965 otwarta została nowa fabryka magnetofonów Revox w Löffingen, tuż za granicą z Niemcami; w ten sposób uzyskano niezbędną powierzchnię dla rozwoju sektora produktów profesjonalnych. Nowy wydział technologii studyjnej rozpoczął swą działalność w roku 1968. Seryjna produkcja konsolet mikserskich Studer 089 pokazała, że firma potrafi wytwarzać także wysokiej jakości miksery audio. To z kolei stanowiło podstawę dla rozszerzenia oferty w zakresie urządzeń klasy profesjonalnej.

To, co nastąpiło potem, to przeobrażenie „normalnej firmy” w firmę z ambitnym założycielem na czele. Systematycznie inwestował on swoje przychody w ciągły rozwój tego, nad czym pracował przez całe życie. Nie przejmował się zbytnio osobistym dobrobytem, na przekór intencjom udziałowców. Czarujący, skromny człowiek, mecenas muzyki klasycznej, Willi Studer, nigdy nie lubił mówić zbyt wiele. Jego wystąpienia publiczne, których nie dało się uniknąć, zawsze były krótkie i konkretne. Jako człowiek, który musiał bardzo szybko dojrzeć, zawsze pojawiał się w pracy jako pierwszy, a urlop wziął dopiero wtedy, gdy dorównujący mu wiekiem pracownicy szykowali się do odejścia na emeryturę. W wieku ponad 70  lat rozpoczął realizację największego projektu w historii firmy, czyli opracowanie wielościeżkowego cyfrowego magnetofonu taśmowego DASH. Studer pozostała jedyną firmą spoza Japonii, prodkującą tak zaawansowane urządzenia.

Kulminacyjnym punktem historii rozbudowy firmy był rok 1986. Studer Revox Group zatrudniała wówczas 2000 pracowników w ośrodkach produkcyjnych i pododdziałach w 10 krajach. Roczny obrót firmy osiągną wartość 220 milionów franków szwajcarskich.

W 1978 roku Willi Studer został nagrodzony doktoratem honorowym nauk technicznych przez Swiss Federal Institute of Technology z siedzibą Zurychu. Najwyższe wyróżnienie w przemyśle audio, czyli złoty medal AES (Audio Engineering Society), został wręczony pionierowi audio, dr h.c. Willi Studerowi, na konwencji AES w Montreux w 1982 roku.

Willi Studer, wielki pionier w dziedzinie audio, zmarł w wieku 84 lat, po krótkiej chorobie, w piątek 1 marca 1996 roku.

Profesjonalny sprzet, najlepsze brzmienie

W naszej ofercie znajda Państwo sprzęt służący do profesjonalnego nagłaśniania i obsługi audio obiektów komercyjnych, stacji radiowych, czy dużych koncertów.
Jesteśmy wyłącznym przedstawicielem grupy Harman w Polsce, jednego z największych producentów w branży audio.
Dzięki temu, szybciej niż inni umożliwiamy dostęp do najnowszych technologii w produktach takich marek jak: JBL, Crown, dbx, Soundracft, BSS Audio, Studer, AKG, Lexicon.
Projektujemy instalacje nagłośnieniowe, ale zapewniamy tez szkolenia oraz prowadzimy autoryzowany serwis gwarancyjny i pogwarancyjny.
Działamy kompleksowo, bo wiemy, ze tylko tak możemy sprostać wysokim oczekiwaniom naszych klientów.

Zobacz: Kolumny głośnikowe, Wzmacniacze, Procesory dźwięku, Mikrofony, Miksery

Kontakt

ESS-Audio

ul. Graniczna 17
05-092 Łomianki-Dąbrowa
tel.: 22 2041 200

fax: 22 751 31 49

Zapraszamy od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-17.00

e-mail: biuro@essaudio.pl

Instalacje i projekt nagłosnienia

Zajmujemy się tworzeniem projektów akustyki i pełna instalacja systemów nagłośnienia.
Dysponujemy najwyższej klasy sprzętem, dzięki któremu nasze instalacje dźwiękowe zapewniają niezwykłe doznania audio.
Wiemy, że każdy obiekt wymaga indywidualnych rozwiązań, dlatego zawsze stosujemy unikalne projekty dopasowane na charakteru wnętrza, czy nagłaśnianego wydarzenia.
Działamy na rynku od 1989 roku. W tym czasie udało się nam zrealizować wiele prestiżowych instalacji.
Nasze rozwiązania stosowane są w obiektach handlowych, stacjach telewizyjnych, hotelach, klubach, obiektach sportowych, a nawet w teatrach i lharmonii.
Zobacz: nagłośnienie sklepu, nagłośnienie klubu, nagłośnienie hotelowe, nagłośnienie kin, sale konferencyjne.
Wybrane realizacje: Stadion Narodowy, Sieci Sklepów H&M, Klub Syreni Śpiew, Orange Festival 2013, Giełda Papierów Wartościowych

Dane firmy

ESS-Audio

NIP: 118-179-21-22
BDO: 000010648
REGON: 140161594
XIV Wydz. Gosp. KRS: 0000237095
Bank Handlowy w Warszawie S.A.: 36103015080000000802830009
Wysokość kapitału zakładowego 200 000,00 zł

Polityka prywatności

© 2024. Wsparcie techniczne Allweb